Hirmondo
Hirdetés
Hirdetés

Kézdivásárhely főteréről

Olvastam, hogy városunk központját újratervezték, és ezt a tanács jóvá is hagyta. Elsőre azt hittem, hogy ez valami áprilisi tréfa októberben. Őseim itt laktak, és én itt lakom több mint 70 éve. Megértem három korszakot, három főteret.

Az első tényleg városi piac volt, de nem csak a főtéren, hanem a múzeum alatti utcában is árulták a gabonaféléket, és itt jártak le a barompiacra. Aztán a második évtizedben főtér átalakult, megépült a szökőkút, az élmunkások pannója és a zöld övezet, valamint kijavították az utca köveit. A harmadik évtizedben eltűnt az élmunkások pannója, helyébe egy szép virággrupp, padok, magnólia fák kerültek. A tér felső része különböző fákkal volt beültetve, ide került Gábor Áron ágyúöntő szobra – köszönet néhai Sylvester Lajos úrnak és társainak, akik segítettek, hogy hazakerüljön a szobor.

Teltek múltak az évek, és a főterünk egy szép zöldszigetté vált a város központjában. Most valaki egyet gondolt, és át akarja alakítani a főteret egy betontérré, és eldugnák Gábor Áron szobrát a polgármesteri hivatal elé, hogy őrizze azt. Már az is egy kicsit csúnya, hogy a szobrot fekete talapzatra helyezték, nem lehetett volna egy kőalapra tenni?

Volt a főterünk közepén egy virágokkal teli pavilon. Egy idő után nem volt, aki kicserélje a hervadt virágokat. A pavilon elbontódott, és helyében – nem is tudom, minek nevezzem – egy pár bádogra hat személy képmása került, aztán találd ki, hogy ki az illető, mit tett a városért, mert az nincs odaírva.

Az én véleményem, és még sok ember véleménye, hogy hagyjuk így a főteret, ahogy van, ne utánozzunk más városokat. Ha már a főteret akarjuk rendezni, a főtéren levő házakat kellene rendbe rakni, vagy rendbe rakatni a tulajdonosokkal.

Imre Antal, Kézdivásárhely

Hirdetés
Hirdetés
Névtelen hozzászólás
Hozzászólások
  • User
    Dátum: 2018. október 19., 10:09
    ÉRTÉKELÉS: 28

    Fontos, hogy hova lehet egy szép nagy színpadot elhelyezni. Ehhez kell a beton, az elé. Legyen ahova megállni a választópolgárnak. Lám elhoztuk nektek xy zenekart. Na, ezt csak mi tudjuk, válasszatok újra meg, hanem üres lesz a színpad. Pázsit? Minek? Hiszen azt nyírni kell! S különben is, még letapodjátok. Vagy beviszitek a tehenet a főtérre, hogy lerágja! Bizony, még ezt is vizionálta valaki, a mai újságban, mert meglátott a Kantai járdán egy tehénlepényt.
    Kell ide egy kis betonplacc, színpaddal, padok helyett kőkockákkal, bádog asztalokkal, amit majd kidekorálunk egy kis villanykörtével, bádog arcképpel. Virág? Minek? Meg lehet inni azt a kávét a rengeteg sok főtéri kávéház előtt anélkül is. Mert megtöltjük élettel a főteret bizony. Minden ifjú odajár majd udvarolni, a kőlapra, mert a csajok ezután csak ide akarnak menni kólát inni! Lesz szökőkút is. Ferde víztükörrel. Aki nem hiszi járjon utána! Mit érdekel minket a vízszintes? Nálunk lejteni fog a víz. Mert ilyenre rajzoltuk, punktum.
    Különben is, megvan rá a pénz. El kell költeni. Jaj, hogy épületjavításra? Nono, közpénzből? Nem, a tulajdonosok javítsák ki! Az övék, nem? Mi láthatóvá tesszük az házaikat, ezért áldozzuk fel a fákat! Értük! Meg sem tudják köszönni eléggé!
    Bokor? Minek? Még azt hiszik, hogy a polgármester ezzel csinál magának propagandát! Nem, bokrot nem teszünk, mert félreértik! Rózsabokrot sem, mert az vörös.

    • User
      Dátum: 2018. október 19., 13:56
      ÉRTÉKELÉS: 19

      Mindig mindenert a polgarmestert szidjuk….De alljon meg a menet,nem akarok senkit megvedeni azonban a park kinezeteert mas valakik felelosek.Ha jol tudom ket fiatal holgynek van kiosztva ez a felelosseg a tanacson belul ,nem vagyok ebben biztos.Ezek valoszinu az uj-modern stilust kepviselik ami persze nem tetszik az idosebb generacionak,mint pl nekem sem.Ha ugy van,hogy kikerik a lakossag velemenyet akkor minden ok.Szerintem nem szavaznak a beton Sziget mellett.Valamikor meg a Ceausescu idoben is az volt a slager,hogy varosra minel tobb parkot es fat ultessenek mert tisztitja a gyarak es uzemek alltal kibocsajtott szennyezett levegot.Ez volt a helyes velemenyem szerint es nem az,hogy mindenhonnan kivagjuk a fat az utak menterol is mert baleset veszelyes.Aztan ha veletlenul megallsz utazas kozben egy lealloban falatozni szet suti a fejed a nap mert semmi arnyek.Menet kozben szinten ezerrel megy a legkondi ,fel a napszemuveget mert hanem az utat sem latod.Valaki mutasson mar egy olyan utszakaszt ahonnan kivagtak a fat es valamit ultettek helyebe.Na itt kezdodnek a bajok…mert mindenhol ez a divat,az uj generacio mar mindent maskepp gondol,a sok kicsi sokra megy es lassan haldoklik a fold.Csak olvassuk,hogy a jegtablak a polusokon tunnek el evrol evre,az erdok fogynak,a jarmuvek gyarapodnak,lassan mar a wc-re is azzal jarunk,szemetelunk mindenhol,a parkokat lebetonozzuk gyartsuk a sivatagot magunk korul.Es,hogy visszaterjek az uj generacio izlesere,a festoket,az irokat ,a zeneszerzoket sem ertette meg az a kor amibe alkottak es amelybe szulettek,majd csak egy kesobbi kor fedezte fel a zsenialitasuk.Lehet velunk is ez van,de ha igy ilyen utembe rombolunk magunk korul mindent ami a fold elteto erejet jelenti akkor lassan mar nem is lesz lehetoseg arra,hogy a visszaforditas eselyeit keressuk.

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 10:51
    ÉRTÉKELÉS: 26

    Igaza van az urnak teljes mertekben.Miert nem kernek velemenyt a varos lakoitol ,hogy akarnak-e valtoztatni a parkon?Ne a tanacs tagjai dontsek el hanem a varos lakoi.A” park” szo nalam a fakat,viragokat zold ovezetet jelenti vagyis legalabb a szo hallatan rogton ez jut eszembe es nem valami foto kiallitas,beton tomeg.En ugy gondolom mint egyszeru polgar,hogy azt a penzt amit a park elcsufitasara koltenenek azt hasznaljak fel ut es jarda javitasra.Ez sokkal kezenfekvobb lenne.Persze ne ugy mint az Allomas utcaban.Valaki latta-e mar a tanacs varosrendeszeti irodajabol vagy a tervezo osztalyrol,hogy a vasut allomas felolli jarda,hogy van lerakva.Minden piskota kodarab ossze van torve ,gondolom ezt meg ha a teli fagy megdolgozza jovobe szedhetik fel.A munkalatot atvevo bizottsag remelem megnezi majd es megkeresi a felelost is aki nem palletaval hanem omlesztve suvasztotta le a piskotakat,hogy minel tobb torjon ossze.Es az oszlopok,akna tetok korul sincs korbe rakva meg a korhaz kornyeken sem,valoszinu ezek el is maradnak.Egy szoval pocsek munka,de az emberek persze ennek is orvendenek,hogy 5-6 ev utan nem tudom biztosan nem kell sarba jarkaljanak csak kerdes,hogy meddig mert ez a felujitas nem fog sokaig tartani annyi biztos.

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 11:23
    ÉRTÉKELÉS: -22

    De hát ki mondta, hogy nem lesz kikérve a lakosság véleménye? És hol írja elő, hogy a város főterének kötelező módon parknak kell lennie? Ott a Józsiás park tőle egy köpésre.

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 19:46
      ÉRTÉKELÉS: -8

      Azt irja a kedves varoslako, hogy ott van a Jozsias park, serintem akkor menjel te oda baratom, ha madar karogast akarsz hallgatni es madar kakit kerulgetni

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 11:43
    ÉRTÉKELÉS: -18

    A színpad is fontos, de nem csak ez a lényeg. Egy város főtere, mint közterület akkor tölti be szerepét, ha minél inkább zajlik az élet rajta, belakják, ahogy mondani szokás. Minél több lehetőség van a belakására, annál jobb. Ilyen pl. egy-egy koncert, miért is ne? Elvégre a szórakozásunkra szolgál. Jelenlegi formájában a főtér csak arra jó, lehessen bújkálni, meghúzódni a sövények, bokrok között. Nem lehet rendesen kihasználni. Ezért én részemről támogatom a modernizálási elképzeléseket.

    • User
      Dátum: 2018. október 19., 21:04
      ÉRTÉKELÉS: 10

      Színpad, koncert városközpontban?! Ezek szőragyúak! 2 ha területet rakjanak le piskótával és alakítsák át cirkusszá, me 1eseknek a kenyer mellé ez es köll mint 2000 éve és meg van oldva minden! Helyszínt is mondanék Fortyogón a legelőből szakítsanak ki 1 darabot és meg van oldva minden! A központ is maradna, a polgival 1ütt, borvíz is kerülne a borhoz, a csendháborítás is ki lenne pipálva, aki meg a legelőt busúlná a maradékot feljavíttatnám annyira, h az állat is többet harapjon! Na?!

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 20:55
    ÉRTÉKELÉS: 16

    Belakni a betont? Komolyan ezt képzeli valaki? És mi a fenének kellene belakni a főteret? Kimenni sétálni talán, végigmenni rajta, mert jólesik ha sétál az ember, korzózik, megnézi a kirakatokat, bemegy egy cukrászdába. De belakni? Már a szó maga is …, furcsa, már majdnem azt írtam, hogy gusztustalan. Hoppá, le is írtam, na mindegy…
    Valóban nem írja sehol, hogy kötelezően ott parknak kell lennie. Szóval: nosza, be jó, ha nem írja sehol, akkor ne is legyen! Micsoda gondolkodás ez? Muszáj írnia valahol, ahhoz, hogy ne tegyük tönkre?

    „Jelenlegi formájában a főtér csak arra jó, lehessen bújkálni, meghúzódni a sövények, bokrok között” – ezt komolyan így gondolja valaki? Meg hogy „nem lehet rendesen kihasználni”… Ugyan mire kellene kihasználni? Belakni? Brrr…

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 21:08
    ÉRTÉKELÉS: 6

    Ha a többségen múlik a förtelmesen lerakott macskakövet kellene megigazítani, hogy àlljon vmennyire vizmértékben! A járdaszegélyeket is ki lehetne cserélni vmi természetes kőburkolatra, helyenként miniatür SD kertecskéket létrehozni viszont az újonnan öntött aszfaltot csak akkor cserélni ki vmi gránitra ha az az észkombájn aki azt oda leöntette fizeti a költségeket! Bankokból is elég lenne 1- 2, gyógyszertárból is 1-2!!! Viszont ebbe nem sok beleszólásuk van, de ezek nem is turisztikai látványosságok!!!!

  • User
    Dátum: 2018. október 19., 21:08
    ÉRTÉKELÉS: 9

    Köszönjük Imre Antal Úr! Reméljük gatyába rázzuk a városvezetést legalább írogatva, mert ezek csak rombolnak és még csak tüntetni sem szabad ellenük mert újabban törvénybe ütköző!!!😠

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 11:28
    ÉRTÉKELÉS: 2

    Dehogy nem lehet tuntetni.Ki mondta ezt a hulyeseget?! Egy szabad es onmagat demokratikusnak meg nyugatbaratnak nevezo orszagban,akkor es ott tuntetsz amikor eppen csak akarsz.A tuntetes nem egyeb mint az allampolgarok nemtetszesenek kifelyezese a hatalom ellen.Jol neztunk volna ki ha 1989 decembereben irasban kervenyeztuk volna,”kedves Ceausescu elvtars,engedelyt kerunk egy forradalomra”.Akkor is tiltottak a tunteteseket es a mostani neo-bolsevista kormany ugyanezt akarja,de ebbol nem eszik.Majd meglatod,hogy milyen tunteteseket szerveznek a romanok,december 1-re.Ugy hogy ne ilyedezzetek es fogjatok ossze,mert egyseggel es szolidaritassal meg tudjuk vedeni varosunkat.Ehhez senkitol nem kell semmilyen engedely! Fokeppen nem a hoherainktol !

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 15:38
    ÉRTÉKELÉS: 20

    Kézdivásárhely főtere műemlék,már akkor létezett , amikor Torjának volt a vásárhelye mint civis asserculi=deszkaváros, a fabódék miatt kapta ezt a nevet…Ha már le akarják rombolni ,akkor tessék betömni az udvartereket is ,ami Kvhely egyik büszkesége mint egyedi építészeti stílus! Az udvarterekből lehetne csinálni pityókatárolókat és jó pénzért kiadni ,majd pityókafesztivált rendezni a kőtenger közepén álló színpaddal!Az ötletet levédetem!

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 17:38
    ÉRTÉKELÉS: 12

    Amit egyszer egy varosvezetes a fejebe vesz , azt meg is valositja! Hiaba az ellenvelemenyek, magasrol tesznek ra. Lasd, Sepsiszentgyorgy foteret is! Hiaba volt barminemu ellenkezes, ellenjavaslat, a terv megvalosult. Messze all tolem azt allitani, hogy a lakossagnak nincs szuksege szorakozasra de a sokfele rendezveny mashol is kaphatott volna helyszinnek valo teruletet. Oszinte elismeresem azok turelmenek , akik a varos sziveben laknak es kenytelenek elviselni a majdnem hetente megrendezesre kerulo esemenyek decibeljeit!

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 17:41
    ÉRTÉKELÉS: -20

    Kézdivásárhely jelenlegi főtere korzózásra teljes mértékben alkalmatlan. De nem csak arra. Semmire sem alkalmas. Annak kellene talán Fortyogóra költöznie, akit zavar az élet zaja. Akik ragaszkodnak a mostani állapotokhoz, mondjanak pár példát olyan közepkori gyökerű városokra Erdélyből, a Kárpát-medencéből, ahol a főteret egy autóparkoló és egy park alkotja. Lássuk!

    • User
      Dátum: 2018. október 22., 9:40
      ÉRTÉKELÉS: 4

      Csak néhány példa: Székelyudvarhely, Csíkszereda, Gyergyószentmiklós, Marosvásárhely, egészen a legutóbbi időkig – ameg el nem b…ták – Kolozsvár is, ahol bezzeg az Avrám Jankó teret nem fátlanították, folytathatjuk a sort Temesvárral, de részben még Szentgyörgy központja is ilyen, aztán jöhet Szászrégen, Nagyvárad és még lehetne folytatni.

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 20:16
    ÉRTÉKELÉS: 12

    Miért kellene példákat mondani bármire? Kézdi egyedi, nem kell máshoz hasonlítani, és különösebben nem is kell használni semmire, békén hagyni? Így jó ahogy van. Hacsak nem akarsz folytonos zsivajt, koncertet, csindrattát, fölösleges nyüzsgést. Valóban sok benne az autó, és még az életet hiányolják egyesek. Miért, talán holtak jöttek a főtérre autóval?

    • User
      Dátum: 2018. október 22., 9:11
      ÉRTÉKELÉS: -20

      „fölösleges nyüzsgést”… na ezzel a betokosodott, szüker.. inkább fekete mentalitással van baj.. ezért nehéz bármit is ebben a városban csinálni, mert a sok ” nagy ész” az ilyeneket mond..
      Igen is, egy város központjába kell a folyamatos nyüzsgés, a vibrálás, zaj.. ettől él a város.. nem a betokosodott emberektől..
      tessék falura költözni.. ott csend van..

  • User
    Dátum: 2018. október 21., 22:30
    ÉRTÉKELÉS: 11

    Nem, uram, nem a Főtér, hanem a jelenlegi kézdivásárhelyi emberek egy része – valóban alkalmatlan a „korzózásra”, a vezetői meg a vezetésre! Ennek kapcsán szeretném emlékeztetni arra az ősöreg igazságra, hogy amikor a kupleráj kezd rosszul menni, akkor nem az épületet vagy a berendezést kell újítani, hanem… a személyzetet! Azt pedig, kérem, ne nevezze az „élet zajának”, amikor néhány félmeztelen, félőrült hülyegyerek artikulálatlan üvöltözés közepette úgy üti a dobot egy villogó fényekkel megvilágított emelvényen, hogy a süketnéma is belebolondul.

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 9:24
    ÉRTÉKELÉS: -12

    Igen, amikor nincsenek érvek, akkor mellékvágányra kell terelni a beszélgetést, ez az „ősöreg igazság”. Mert mi köze van a főtér felújítására vonatkozó elképzelésnek a „vezetőség” menesztéséhez vagy maradásához? Azon választáskor szokás változtani. Ez a koncepció a korábbi „vezetőség” alatt is felmerült, s nem emiatt váltották le. Vagy miért kell „néhány félmeztelen, félőrült hülyegyerek artikulálatlan üvöltözésére” hivatkozni, amikor köztudott, hogy városnapot évente egyszer tartanak, és a színpad amúgy is a főtérre kerül mindig, mindegy, hogy fel van-e újítva vagy sem. Világos: itt a mostani főteret csak azok védik, akik amiatt idegeskednek, hogy nem lesz majd ahol parkolniuk. Igen. Valószínűleg többet kell majd gyalogolniuk.

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 0:19
      ÉRTÉKELÉS: 2

      Érvek, kicsibarátom? Annyi érvet tudnék felhozni a központ elmocskolása ellen, hogy csak kapkodnád a fejed! Gondolkozz el egy kicsit, hogy miért is nem teszem?

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 9:35
    ÉRTÉKELÉS: -5

    Kézdi főtere pillanatnyilag attól egyedi, hogy egy parkolóból és néhány bokorból áll. Az igazi értéke, egyedisége (sajátos elrendezés, udvarterek stb.) csak jobban érvényesülne, ha eltűnne onnen a sok autó. És miért baj, ha „nyüzsgéssel” telik meg? Szerintem pont ez a cél. Miért lenne fölösleges bármilyen nyüzsgés is? Jobb, ha csend lakja be, s vasárnap délután olyan végigmenni rajta, mintha egy halott városban járnál?! Tudomásul kell venni, hogy a főtér nem csak az ott lakóké. Nekik csendre, parkolóhelyre van szükségük. A többieknek igazi városközpontra.

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 10:40
    ÉRTÉKELÉS: -2

    Már elnézést, de a felsorolt példák közül egyik sem csak parkból és parkolóból áll! Csíkszereda meg egyenesen ellenpélda. Olyan fotókat kell nézni (tele van a net), amik pl. a húsvéti ételszentelésről készültek. Azokon jól lehet látni, milyen, amikor élettel telik meg a főtér!

    • User
      Dátum: 2018. október 22., 12:00
      ÉRTÉKELÉS: 10

      Hogy volna Csíkszereda ellenpélda? Ott szerencsére csak a központ egy részét tették tönkre, a park nagy részét meghagyták és ha jól megtekinti kend, a park körül bizony parkoló vagyon.

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 12:10
    ÉRTÉKELÉS: 11

    Válasz az október 22., 9:11 beírónak . – Költözzön maga inkább vagy Dubai-ba vagy Tókióba,vagy Delhibe vagy Londonba mert hely van elég s a háromszéki embereket pedig ne küldözgesse sehová, maga biztosan , de biztosan gyurcsányista mert látszik is a hozzászló paraszt ,pökhendi modorából !

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 14:52
    ÉRTÉKELÉS: -9

    Fogalmam sincs, hol van és van-e egyáltalán Csíkszeredában „központi park”, itt most a főtérről van szó. És az ottani ARÁNYT, már ami a használható/”nyüzsgésre” alkalmas felület és a füvesített részek viszonyát illeti, Kézdivásárhely főterére kivetítve elfogadnám. Ajánlom megnézni ezeket a fotókat:
    https://adevarul.ro/locale/brasov/obicei-pasteimpresionant-miercurea-ciuc-mii-catolici-venit-sfiinteascabucatele-traditionalein-centrul-orasului-1_5520dc8d448e03c0fd3b5700/index.html

    • User
      Dátum: 2018. október 22., 16:21
      ÉRTÉKELÉS: 16

      Kézdivásárhely főtere akkor lenne alkalmas sétálóutcának,ha több lenne a patinás fagyizó , kávézó,cukrászda ,étterem ahova nyáron kiülnének a teraszra az üzlet elé és természetesen autóforgalom és parkolás KIZÁRVA!De akkor a főtér közelében autóparkolókat kell létesíteni,hiába írta be valaki,hogy majd gyalogoljanak…ez így nem működik,mert jön a potenciális látogató,fogyasztana valamit,keresi a parkolót,látja itt sincs,ott sincs ,arrébb sincs megunja és továbbhajt…és akkor a vendéglátó hoppon marad,nincs bevétele neki sem a városnak sem/adóból!/,fejlesztés nincs,kivonul és lesz az üzletből ‘second hand ‘ócskaság árusító vagy egy3.osztályú bár.Van valakinek más forgatókönyve?Egy hatástanulmány nem ártana…

      • User
        Dátum: 2018. október 24., 9:38
        ÉRTÉKELÉS: -2

        Maganak tejesen igaz a van ha turista neincs ahova parkojon nem all meg tovabmegy brasoba otan eszi meg a fagyaltaot ezett kel meghagyni a fo teren a parkolot hogy legyn ahol nyaron jonek nagy busszokal a magyar orszagi turistak menek korbe a varosba asse lesz ahol megajon a busz bese fognak joni. a muzemuba se tudnak majd elmeni be kel zarni a museumot ha nem lesz latogaton nem lesz beveteleztet akarjak.? Ehen hala varos nem lesz nek uzletek a foteren be kel majd zarjanak mrt nem fognak bemeni az emberek ha nemlesz ahol parkirozni es ha elteszik Gabor Aron szobrat a kozepontbol megse kapjak a magyar turistak hogy fogjak mekoszoruzni?

        • User
          Dátum: 2018. október 24., 13:45
          ÉRTÉKELÉS: 5

          Sok olasz, spanyol város központjába nem szabad autóval behajtani, max. külön engedéllyel az ott lakóknak. Mégis tele van turistákkal. Nem a parkolóhelyektől függ, hogy látogatják-e, hanem attól, hogy a városban mit találnak és hogy fogadják őket.

    • User
      Dátum: 2018. október 22., 22:39
      ÉRTÉKELÉS: -1

      Kijed – saját bevallása szerint – azt se tudja, milyen Csíkszereda központja, talán nem es járt ottan, de azért osztja itt az észt. Az ötéves gyermek már tudja, hogy húsvéti ételszentelés van Csíkban, s erre maga jön az Adevarul honlapjával! Fel tetszett fedezni a tyúxarban a fehérséget…:-DDD

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 16:30
    ÉRTÉKELÉS: -10

    Valóban szükség lesz parkolóhelyekre, ha átalakítják a főteret. Valaki régebb itt azt javasolta, hogy a mozi fölé kellene parkolóházat építeni. Nagyon jó ötletnek tartom!

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 14:15
      ÉRTÉKELÉS: -5

      A muzi fölé es lehetne parkirozo házat csinalni, de méeg jobb lene a felujitot főter fölé nagy vazs beton oszlopokra epiteni.IAz autok csiga lepcső alaku uton menének fel ahol most a szokokut korforgalom van es a parkinozó ház tartana az árnyekot a beton foter felett es nem lenne nagy meleg nyaron a nyuddijasok setalhatnanak a z arnyékben kavéhazakt is lehetne eptiteni a gabor Aron szoborát meg kelene világítani lefrektorokal mert eleg sőtét lenne nem lacana és a z uneplo tomegekett nem verne meg a z eso marcius 15tdiken

  • User
    Dátum: 2018. október 22., 20:35
    ÉRTÉKELÉS: 8

    Sajna falun sincs csend … nagy képességű traktorok dübörögnek végig az utcákon hogy beleremegnek az öreg házak, repednek a falak,olykor terepmotorok, atv-k robognak végig a portól fulladozó kis utcákban, feldübörög a szomszéd vagy akár a tizedik szomszéd magyar vagy román manele-je és amikor azt hinné az ember több zaja már nem lehet a napnak elindul teljes erőből a láncfűrész is … pedig néha tényleg jó volna csend …

  • User
    Dátum: 2018. október 23., 9:27
    ÉRTÉKELÉS: -1

    Gondolom, azért nem érvvel, mert nincs amivel. A felsorolt példák közül talán egyedül a szamosújvári hasonlít Kézdi mostani főteréhez. Nagykárolyban van ugyan egy arborétum, de nem az a főtér, a zilahi pedig majdnem olyan, mint amilyennek a miénket ábrázolják a közzétett felújítási tervek. Csíkszeredát illetően: nem a képek forrására kell figyelni, hanem a tárgyára. Így néz ki az ottani főtér.

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 10:54
      ÉRTÉKELÉS: 13

      Nem érveim nincsenek – említettem már – hanem időm nincs, kedves uram, amit meddő vitákra pazaroljak. Önnek a modernkedő, elsivárított főtér terve tetszik, nekem nem az. Én nem tudom meggyőzni önt, hogy a terv ronda (nem is meggyőződés, hanem ízlés kérdése), ön nem tud meggyőzni engem az ellenkezőjéről. Így hát hiába is érvelnék az igazam mellett. Csak abban reménykedem, hogy a jó ízlés és a kézdivásárhelyi polgárok esztétikai érzéke győz majd. Egyelőre ők vannak többen és meggyőződésem, hogy ez így is marad.

  • User
    Dátum: 2018. október 23., 16:40
    ÉRTÉKELÉS: 6

    A városunkról folytatott vita sose lehet meddő, de egyetértek: bízzuk a népre a döntést. Remélem, referendumot írnak ki a kérdésben.

  • User
    Dátum: 2018. október 23., 17:56
    ÉRTÉKELÉS: -6

    Nem kivitelezhető a parkoló sem a mozi tetején, sem a főtér alatt.
    A mozi nem arra volt kitalálva, hogy bármi is legyen a tetején. Mégis hogyan bírna meg statikailag több tucat autót?
    A föld alatt pedig magas a talajvíz, és az egész város homokos, agyagos talajon fekszik. Valószínű a főtéri épületek is veszélybe kerülnének, arról nem beszélve, hogy rengeteg pénzbe kerül. Még egy-egy nagyobbacska város se tud megengedni magának egy földalatti parkolót, nemhogy Kézdivásárhely. A parkolást valóban meg kell oldani, de valószínű erre is van/lesz elképzelés.
    Ami meg a főtér felújítását illeti, egy város fejlődését nem lehet megállítani csak azért, mert egyeseknek nem tetszik. Ez nem csak esztétikai kérdés, hanem számos más (urbanisztikai, gazdasági, építészeti stb.) szempontot figyelembe kell venni, amihez az átlagembernek gőze sincs. Ezért bízzák szakemberekre az ilyesmit. És a terveken kézdivásárhelyi szakemberek dolgoztak, nyilván ők is azt szeretnék, hogy minél jobb legyen a végeredmény.
    Véleménye lehet mindenkinek, mint ahogy azt ki is kérte a városvezetés és valamilyen szinten biztosan figyelembe is veszik, de a népszavazás nem reális.
    Meg kell érteni, hogy a főtér nem park és nem is parkoló. Mindenhol azért alakítják át a tereket, hogy visszaadják az embereknek, hogy közösségi térként működjenek, ahol igenis rendezvények vannak, vendéglátó helyek vannak, élet van.
    Sok ember egy olyan elrendezéshez ragaszkodik, ami kb. 50 éve, a kommunizmus alatt jött létre, tehát korán sem hagyományos, egyedi, vagy különleges. Az udvarterek és a főtéri épületek, na azok egyediek és egy ilyen átalakítás azokat hozná pont előtérbe.
    Meggyőződésem, hogy aki a régihez ragaszkodik, elsősorban azért teszi, mert egész életében ezt látta, ebben nőtt fel és el sem tud képzelni semmi mást. De nyitni kell az új felé, mert attól még senki sem haladt előre, hogy egy helyben állt.

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 20:41
      ÉRTÉKELÉS: 5

      Gondolom hogy ön az aki a kommunista ugyanis a kinai Mao-Cetung es a koreai Kim Ir Szen kommunista diktatorok alakitottak ki hatalmas nagy tereket orszagjaikban, ahol beszedeket , nepgyuleseket tartottak es önnek is azt az utasitasa van hogy szettrollkodja es diktatorikus modon raeroltessek a kezdiekre ezt a sivar tervet, a felso kommunista utasitasra.

      • User
        Dátum: 2018. október 24., 8:40
        ÉRTÉKELÉS: 0

        Igaza van uram ezaz ember komon ista azét van fizetvehogy szétorkolja a masik emberek velemenyet akik nem akarjuk hogy sivar teret csinaljanak a fo térbol. De nem fog nekik sikerulni mert nem hagyuk hogy letronklljanak egyelore mi vagyuk toben akik nemakarjuk hogy elroncsák a foteret. csinajanak koz velmenye kutatast és tarcsanak nepszvazast rola ugyis mi foguk gyozni Kel a parkirozo is fo tere mert be kelvigyek az arurt az uzletekbe s ki ot lakik nem lesz hol tartcsa az autojat. oregek is vanak akik nem tudnak sokat gyalogolni ne kejen egy kmrol menyenek ha be akarak meni a bankba felveni a nyugdit. ha nagy lapos beton teret akar menyen koreaba kimir szenhez otan meg autó sincsen nem fogja zavarni!

    • User
      Dátum: 2018. október 23., 23:48
      ÉRTÉKELÉS: -2

      De igen is vitelezheto parkirozo a mozi tetejére csak le kel veni a cserepet de nem direct rea epiteni csak eros vasa beton oszlopokra teni maga eztet csak biza szakemberekre maga monta van eleg szakember kezdin aki eztet ki tugya vitellezi csak akarni kel. Azabaj hogy hogy megy fel az ató a mozi tettejere asziszem helikopoter kel fel vigye nem tudom mit szoll hezza a muzi tulajdonosa Patru ur hogy egsesz nap helokop terek vigyek az autokat ami nagi zajal jár a vendég nem tud nyugotan fogyasztani met a helipoker szele el fuja a sört asz asztarol. Komentye masodik reszevel sem ertek egyet mert igen is a fo Ter fejlodese nem aztjelenti hogy el kel rontani igaz a komomnistak kartekony faj ta emberek de akor sem voltak hujek azemberek a lehet nem is votak komonistak akik a a fo teret akor igy csinaltak. Tehat mekkel erteni maganak ishogy a Fo terhez nem szbad hezza nyulni mertaz uj terv esztikailag nem ojan szep mint a regi Fo Tér. mert igen is kel a park a fő tére csakki kel vagni az oszes tujákot mert csufok. eloszor meg kel ujitani azokota regi szep barok csecseszios epulletket ujra festenni s még szobrokot kel letesiteni vagy harmat legalabb met azok szepek dea parkolo hejeket is megkel hagyni met a mozi tetejere ugyse lesz parkirozo sa főd alá se lehet pont maga monta hogy agyagaz egész emiat urbasztika szempotyabol nem birja mega város. pézugyileg sem maga mitn atlag enber ezt tugya van goze jo sok a hogy az lathato az be irasabol. A Gőz.

    • User
      Dátum: 2018. október 25., 22:57
      ÉRTÉKELÉS: 4

      Magának meg kell értenie – tetszik avagy sem – hogy a főtér park és parkoló is és így is marad!

  • User
    Dátum: 2018. október 23., 20:27
    ÉRTÉKELÉS: -4

    A mai építészeti technológiával, oszlopos megoldással kivitelezhető, hogy a mozi fölött (nem ráépülve) parkolóház legyen. A hozzászólás többi részével maradéktalanul egyetértek.

    • User
      Dátum: 2018. október 24., 9:19
      ÉRTÉKELÉS: -3

      Eztet montam nagy beton oszlopkra kel teni önteni vas beton tetot csak hol megy fel az autok az este irtam hogy helikpterel vigyek fel de az csak trefa volt. de lehetne csialni teher liftet az viné fel az atót mint japanba. Csak azabaj hogi erosen csuf lesz az a nagyi beton epitmeny a mozi muemlek epulete felet elzarja a kilatast csunya lesz. Lehet meges job lene a melygarazs a foter alatt ahova monta az ember a zeste hogy homokbol van s agyanbol a talaly de a maji epiteszti tecnologiajaval meg lehet csinalni ki kel onteni betonal a tetejethogy ne duvagyanak essze a szepregi muemlekek epuletekmert hanem hijaba az egész terv

  • User
    Dátum: 2018. október 24., 11:09
    ÉRTÉKELÉS: 4

    Valljuk már be,hogy Kézdivásárhely egyedi városépítészeti stílusa egyedi ,az udvarterek az utca szerepét töltik be,de olyan szűkek ,hogy képtelenség parkolóhelyeket kialakítani.A nagyobb terek pedig jó messze vannak a főtértől…még a mozi is.Egy építésznek,városrendezőnek is kemény dió,csak egy önkényes városvezetésnek nem.

  • User
    Dátum: 2018. október 24., 16:02
    ÉRTÉKELÉS: 3

    Itt nem az lesz ,amit egyesek akarnak ,mások nem.Az ügy ,mint bárhol de főleg mintaországban úgy működik,hogy az dönti el aki a pénzt adja…még azt is milyen anyagból legyen,melyik cégtől,kik legyenek a tervezők, kivitelezők,kiknek kell VISSZAOSZTANI A PÉNZBŐL és nem akarom még sorolni,hogy mi minden történik ilyenkor…Nem én találtam ki,hanem egy vállalkozótól hallottam,aki végül nem fogadta el a munkát ,mivel silány kínai térköveket akartak vele lerakatni a drágább olasz helyett.Majd ha a főteret kikövezik ‘nyugati mintára’ ilyen anyagból,akkor majd 1-2-3 év múlva jöhet a toldozás-foltozás/a téli időjárástól függ mennyi és törik majd szét/,majd utána teljes csere.De vajon ez lenne most a város legnagyobb gondja?Majd lehet utána sopánkodni és egymásra kenni …

  • User
    Dátum: 2018. október 24., 18:34
    ÉRTÉKELÉS: 10

    Kérem szépen, én Négyfalusi vagyok, ott élek jenleg is, utoljára 2001-ben láttam Kézdivásárhely főterét és nagyon tetszett nekem….mit kell azon változtatni? ha akarnak nemtudomi fesztivált ki lehet vinni a városon kivülre, mivel Brassóba járok dolgozni, itt is van átváltozás dögivel…csak az AFI plázát a Hidromekanika helyére kellene emlitsem…mit keres ilyensmi a város közepén!? tehát kedves kézdiek, ne engedjétek hogy a főtérből valami kitudjamit csináljanak… főleg a Gábor Áron szobrot nehogy elvigyék valahová, ott van a helye ahol most van..

      • User
        Dátum: 2018. október 26., 16:16
        ÉRTÉKELÉS: -1

        Persze hogy jártam, sőt, még járok most is, de miért kell keverni? itt nem-e a Kézdivásárhelyi köztérről van szó??

  • User
    Dátum: 2018. október 24., 19:10
    ÉRTÉKELÉS: 6

    Legyen rend a központ közelében és majd utána következzen a központ szétbarmolása! A fejesek nézzenek szét pár mintaközségben és akkor esnek pofára, h ott fényévekre vannak Kézditől!

    • User
      Dátum: 2018. október 25., 12:12
      ÉRTÉKELÉS: 2

      Nézzük meg mit csináltak az újjátervezéssel az erdélyi szász erődtemplomokkal!Az evangélikus egyház megegyezett egy bizonyos multival-nevét nem írom ki ,de mindenki ismeri,hogy ő szállítsa a templom cserepeit,Se színben,alakban és főleg minőségben nem egyezett az eredetivel és rengeteg pénzbe kerültek-ugye a márkanév …Az eredeti kézműves gyártmány volt ,sok cserép még mindig jobb volt mint az új!lehetett volna a régi technológiával gyártani ami illett volna a régihez.De amit elhatároztak,az szent! ez történne a főtérrel is.De kit érdekel mi lesz?Merge si asa…

  • User
    Dátum: 2018. október 25., 17:13
    ÉRTÉKELÉS: 4

    Ha már cserép! Többen panaszkodnak a TERRAN RESISTOR tetőcserépre, hogy mohásodik! Kérdezzenek utána még mielőtt vásárolnak! Az 50 év garancia pórbafingás, hegyi beszéd! A garancialevél nem tér ki erre!!!!!!!

  • User
    Dátum: 2018. október 26., 13:11
    ÉRTÉKELÉS: 6

    A főteret felújítani igen de átalakítani nem kell! Hogy meritek még meggondolni is ,hogy a Gábor Áron szobrot elmozdítsátok a helyéről? Aljas gondolat ! Áruló cselekedet! Vagy kell a hely egy másik szobornak? Ha annyi eszetek lenne amennyi nincs akkor kéne tudjátok ,hogy hol ,mikor és mit cselekedtek.

    • User
      Dátum: 2018. október 28., 16:30
      ÉRTÉKELÉS: 9

      A Gábor Áron szobrot nem szabad elmozdítani a helyéről!Igaza van az előttem lévő beírónak,hogy még valakiknek eszébe jut egy más szobrot állíttatni pontosan a főtér közepére ,majdnem templom magasságút mint az A.Iancu szobor Kolozsváron.Például egy ‘hős ‘szobrát ,aki az /ál /forradalom idején 1989 decemberében pisztolyt rántva ‘forradalmárkodott ‘Mindenki tudja kiről van szó,hős papírja és érme már van’